BODY & FIT
Uitdagingen
- Body and Fit had een niet schaalbaar e-commerce systeem (Magento 1) en daaraan gerelateerd landschap.
- Niet mogelijk om een onderscheidende customer experience te bieden aan haar klanten.
- Body and Fit heeft als doelstelling om wereldleider te worden in sport nutrition en moest daarvoor haar complete e-commerce systeem landschap vernieuwen.
Mplify heeft voor essentiële en belangrijke onderdelen het implementatie management verzorgd. Dit betekent: een plan gemaakt, uitgevoerd en gezorgd dat body and fit gemigreerd is naar het nieuwe e-commerce platform. Het nieuwe platform is gebaseerd op SAP hybris.
BODY & FIT
Implemenatie verantwoordelijkheden mplify:
- SEO migratie van bodyenfitshop.nl naar bodyandfit.com (incl. wijzigingen in de Taxanomy, nieuw platform, nieuwe hosting).
- ESP migratie van Dotmailer naar Clang – alle customer lifecycle en transacionele e-mails.
- Customer data platform met daarin the single source of truth van de klant (gebaseerd op Google Cloud Platform).
- Google Analytics 360 enhanced commerce – incl. Data Layer.
- De Marketplaces Bol.com, Amazon (co.uk, DE en FR) actief gezet en aangesloten via ChannelEngine op SAP hybris Commerce.
Incl. Content updates, PIM gebaseerd.
API order interface- Lees hier meer over Marketplace Project Management
BODY & FIT
Resultaten
- Een schaalbaar e-commmerce applicatie landschap.
- Geoptimaliseerde analytics (hoe ontwikkelt de klant zich en segmenten).
- Één bronsysteem waar alles over de klant centraal staat opgeslagen en die geldt als bron voor gekoppelde systemen. (Single Source of Truth)
- Meer relevante en gepersonaliseerde content en berichten naar de klant. (over alle kanalen)
- Wereldwijd schaalbaar systeem en actief op alle relevante digitale kanalen: Google Shopping, marketplaces (waaronder Amazon), affiliates, e-mail, notificaties, website content.